2019 – Openbaring

We hebben dagelijks openbaring nodig! We geloven dat 2019 het jaar van openbaring is. Jezus is Immanuël, God met ons. Onze Vader God openbaart Zich door Jezus en Zijn Heilige Geest aan Zijn geliefde volk; aan jou en mij.

Doorheen de Bijbel ontdekken we dat Hij Zich aan gewone mensen openbaart, zonder dat satan dit verwacht. Denk maar aan de openbaring aan Maria via een Engel. Ook in een droom aan Jozef. Van Genesis tot Openbaring zien we dit steeds terugkeren.

Er is een gebrek aan openbaring. Bij gebrek aan openbaringskennis, gaat Gods volk verloren.
Hosea 4:6 “Mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan (openbarings)kennis.”

‘Openbaring’ kun je definiëren als: iets wat verborgen was openbaar maken; bovennatuurlijk bekendmaken; (geestelijk) zichtbaar maken; waarheid onthullen; God die Zich zichtbaar maakt aan mensen!
Synoniemen van ‘openbaring’: Eyeopener, getuigenis, inzicht, ontdekking, onthulling, ontsluiering, uiteenzetting, uiting, verkondiging, enz.
God openbaart Zich op diverse manieren: door Zijn Woord, stem, engel, omstandigheden, enz.
Mattheüs 11:25 “In die tijd zei Jezus: Ik dank U, Vader, Heere van de hemel en van de aarde, dat U deze dingen voor wijzen en verstandigen verborgen hebt, en ze aan jonge kinderen hebt geopenbaard.”

De twee belangrijkste openbaringen die we als mens nodig hebben is:

1. Openbaring over God.
  2. Openbaring over onszelf in God.

Vaak is dit juist het probleem, een gebrek aan een correct Godsbeeld en correct zelfbeeld. Daarom hebben we de Heilige Geest nodig om dit aan ons te openbaren.
Efeze 1:17 “Opdat Hij u geve, de Geest van wijsheid én openbaring om Hem recht te kennen.”

Belgium Arise! Tijd dat de Belgen opstaan in hun ware identiteit in Christus!

Dit is de tijd van het openbaar en bekend worden van ware zonen en dochters – alsook geestelijke vaders en moeders.
Romeinen 8:18-19 “(18) Want ik ben ervan overtuigd dat het lijden van de tegenwoordige tijd niet opweegt tegen de heerlijkheid die aan ons/over ons geopenbaard zal worden. (19) Met reikhalzend verlangen immers verwacht de schepping (wacht de aarde vol spanning op) het openbaar worden van de kinderen van God.”

2019, het jaar van Gods dromen dromen en ze openbaar zien worden!

Jezus bouwt Zijn gemeente op en door openbaring!
Mattheüs 16:16-18 “(16) Simon Petrus antwoordde en zei: U bent de Christus, de Zoon van de levende God. (17) En Jezus antwoordde en zei tegen hem: Zalig bent u, Simon Barjona, want vlees en bloed hebben u dat niet geopenbaard, maar Mijn Vader, Die in de hemelen is. (18) En Ik zeg u ook dat u Petrus bent, en op deze petra (op deze openbaring van Jezus) zal Ik Mijn gemeente bouwen, en de poorten van de hel zullen haar niet overweldigen.”

Mijn vraag aan jou is: Wil jij leven door openbaring of door informatie?

De keuze is aan jou! Wil jij leven door openbaring (leven door de Geest, geestelijk kijken, bovennatuurlijk leven) of door informatie (aards denken, kijken op het natuurlijke, vleselijke, op omstandigheden en op hetgeen met het oog zichtbaar is)?

Dat God Zich mag openbaren aan jou dit jaar! Van harte toegebeden.

Geschreven door Gregory